Hur returnerar jag en produkt?

Uppdaterad

För att skicka ett paket i retur till oss behöver produkten uppfylla följande kriterier:

  • Produkten får inte vara använd
  • Produkten ska vara i sitt ursprungliga skick, i sin originalförpackning.
  • Etiketterna ska sitta kvar
  • Följesedeln ska vara med i paketet*

Vi erbjuder inga retursedlar och inga fria returer. Returfrakten bekostas och administreras av kunden. Returnera till följande adress:

Equestrian Stockholm
Vretvägen 5
142 34 Skogås
Sverige

Fram tills att vi mottar returen har kunden ansvar för produkten. Därför rekommenderar vi att du skickar returen till oss med spårbar frakt.

Vi gör inga direkta byten på vårt lager. Skicka tillbaka produkten för återköp och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi mottagit och godkänt din retur återbetalar vi dig för den första beställningen. Du får alltid ett mail från oss när vi administrerat din retur. Returhanteringen kan ta upp till 20 arbetsdagar. Därefter tar det 2-5 arbetsdagar för återbetalningen att överföras till det konto som användes vid köpet.


* Vänligen notera att returer som saknar följesedel inte  återbetalas då vi inte kan administrera dessa. Har du skickat en retur utan följesedel - mejla oss på info@equestrianstockholm.se så snart som möjligt.