Hur ser er reklamationspolicy ut?

Uppdaterad

Ångerrätt

Generellt har vi alltid ångerrätt i 30 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Varan ska skickas i retur inom 30 dagar räknat från det datum du har hämtat ut ditt paket hos ditt ombud. Varan ska skickas väl emballerad, i oanvänt skick och i originalförpackning. Om du betalade fraktkostnader i samband med din ursprungliga beställning kommer de inte att återbetalas när ditt retur paket registreras och återbetalas. 

Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Om du önskar göra en reklamation gällande fabrikationsfel på en beställd vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du upptäckt felet.

Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram för att upptäcka ett fabrikationsfel. Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer.

Du måste kunna bevisa att varan är köpt hos Equestrianstockholm.se och, i sådant fall, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@equestrianstockholm.se med kvitto/orderbekräftelse och bild på felet. 

Fraktkostnad vid reklamation betalas alltid av Equestrian Stockholm.

warning Created with Sketch.